مصر سطح آماده‌باش را در شمال سینا افزایش می‌دهد گروسی با امیرعبداللهیان در تهران دیدار کرد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نیچروان بارزانی با رهبر انقلاب دیدار کرد مصر: گذرگاه رفح برای تردد مسافران بسته نشده است دفتر اطلاع‌رسانی فلسطین از قصد دشمن برای حمله به رفح خبر داد فرانسه با حمله به رفح مخالفت کرد اسلامی: اراده رسیدن به تولید ۲۰هزار مگاوات برق اتمی تا سال ۱۴۲۰ را داریم سردار ایزدی: پدافند غیرعامل در مسیر رو به رشدی قرار گرفته است رئیس انجمن هسته‌ای ایران: تولید ۲۰ هزار مگاوات برق اتمی را دنبال می‌کنیم رئیسی در دیدار با بارزانی: عراق و اقلیم کردستان مانع استفاده از خاک این منطقه علیه ایران شوند رئیس سازمان انرژی اتمی: آماده مشارکت و همکاری‌های علمی با کشور‌های دیگر هستیم گروسی وارد تهران شد گزینه‌های اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟ امیرعبداللهیان با نیچروان بارزانی دیدار کرد حضور سفیر عربستان در تهران در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای اصفهان + فیلم شکوه یک انقلاب و تغییر دنیا اطلاع‌رسانی صادقانه باعث افزایش تعداد رأی‌دهندگان شده است دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود+ فیلم رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران حج: جمهوری اسلامی در پشتیبانی از فلسطین منتظر کسی نماند و نمی‌ماند | حج امسال، حج برائت است لاوروف: هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد ابراز نگرانی رییس سیا از مشارکت ایران و روسیه
سرخط خبرها

نماینده مجلس: صادقانه به مردم بگوییم منابع انرژی کشور رو به اتمام است

  • کد خبر: ۱۴۳۱۳۱
  • ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
نماینده مجلس: صادقانه به مردم بگوییم منابع انرژی کشور رو به اتمام است
عضو کمیسیون عمران مجلس، مصرف آب و گاز در کشور را بیش از استاندارد‌های جهانی دانست و گفت: باید صادقانه با مردم سخن بگوییم تا آن‌ها باور کنند منابع انرژی کشور رو به اتمام است و نیازمند صرفه‌جویی در مصرف این منابع هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، اقبال شاکری در مورد شدت گیری آلودگی هوای تهران، گفت: منشا آلودگی هوا از دو مجرای سامانه متحرک و غیر متحرک نشات می‌گیرد، در سامانه متحرک درصد بسیاری از آلودگی هوای پایتخت به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور مرتبط است که پر واضح است میزان اتوبوس‌های موجود در سطح شهر پاسخگوی نیاز مردم نیست از طرفی همین تعداد، از فرسودگی رنج می‌برند، اقدامات مناسبی برای جایگزینی اتوبوس‌های فرسوده از طرف شهرداری و وزارت کشور در دستور کار قرار گرفته است که امیدوارم هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: مهمترین اصل در حمل و نقل عمومی توسعه سیستم حمل و نقل سبز است که براساس آن باید افزایش خطوط مترو با رشد واگن‌های قطار را در نظر بگیریم، در حال حاضر مترو در پایتخت نیازمند ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ واگن است تا بتواند حمل و نقل مسافر را از ۲ میلیون نفر روزانه به ۸ میلیون نفر بدون ازدحام برساند.

وی در ادامه یادآور شد: اگر خدمات رسانی از طرف حمل و نقل عمومی با جمعیت همخوانی داشته باشد بی تردید شاهد کاهش ترافیک و آلودگی هوا در کلانشهر تهران خواهیم بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مورد نقش مازوت سوزی در شدت گیری آلاینده‌های تهران، گفت: بی برنامگی در مصرف منابع و انرژی‌های موجود از آب و برق گرفته تا گاز امروز کشور را با کمبود‌هایی مواجه کرده است و شاهد مازوت سوزی در برخی از نیروگاه‌ها هستیم و همین مسئله موجب افزایش آلودگی هوا در کلانشهر‌ها به ویژه پایتخت شده است، البته در نظر داشته باشیم دولت بار‌ها تاکید داشته که در تهران مازوت سوزی نداریم با تمام این تفاسیر دستگاه‌های مربوطه به ویژه کمیسیون انرژی باید به این مسئله ورود جدی داشته باشند.

شاکری با تاکید بر اینکه ایرانیان جزو پرمصرفان انرژی در سطح جهان هستند، اظهار کرد: مصرف آب و گاز در کشور بیش از استاندارد‌های جهانی است، وزارت نیرو بیش از تامین منابع جدید، باید در اندیشه بهینه مصرف کردن منابع انرژی باشد. باید صادقانه با مردم سخن بگوییم تا آن‌ها باور کنند منابع انرژی کشور رو به اتمام است و نیازمند صرفه جویی آن‌ها هستیم برای این مهم از دو اهرم پاداش و جریمه برای کم مصرفان و پرمصرفان می‌توان استفاده کرد.

نماینده مردم مجلس شورای اسلامی با بیان هدر رفت منابع به واسطه سیستم‌های انتقال فرسوده، یادآور شد: بخش بسیاری از منابع آب، گاز و… به واسطه سیستم تجهیزات فرسوده به هدر می‌رود، به فرض مثال؛ در تجهیزاتی که برای به کارگیری این منابع مورد استفاده قرار می‌گیرد باید دقت لازم و کافی را داشته باشیم. همانگونه که تلاش شد روزگاری بدون قطعی برق سپری کنیم بی تردید می‌توان روز‌های بدون قطعی گاز و آب هم  داشته باشیم تا شاهد مازوت سوزی نباشیم.

شاکری در مورد ناتوانی وزارت نفت در تولید بنزین یورو۶ گفت: بیش از توانایی و ناتوانی وزارت نفت باید به این مسئله توجه داشته باشیم آیا خودرو‌های تولیدی کشور نیازمند سوخت یورو۶ هستند؛ این موضوع باید بررسی شود بر همین اساس قبل از تولید بنزین یورو ۶ باید به فکر تولید خودروی با کیفیت باشیم. در بحث خودرو بیش از هر نکته‌ای باید روی مطالبه مجلس یعنی تولید خودروی با کیفیت و از رده خارج شدن خودرو‌های فرسوده، برنامه ریزی شود تا شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->